Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

κάλαντα του Λαζάρου

Καλύμνικα κάλαντα του Λαζάρου


(βγτε σς παρακαλομε, γι ν σς διηγηθομε,
γι ν μθετε τ γνει, σμερα στν Παλαιστνη.)
Ες τν πλη Βηθανα, Μρθα κλαει κα Μαρα,
Λζαρο τν δερφ τους, τν γλυκύ κα καρδιακ τους.
Τν μοιρολογον κα κλανε, τν μοιρολογον κα λνε,
τρες μρες τν θρηνοσαν, κα τν μοιρολογοσαν.
Τν μρα τν τετρτη, κνησε Χριστς γι ν ’ρθει,
κα βγκε Μαρα, ξω π τν Βηθανα.
Κα μπρς Του γνυ κλνει, κα τος πδας Του φιλνει,
ν δ σουν Χριστ μου, δν θ’ πέθνησκε δελφς μου.
κα τρα γ πιστεω, κα καλότατα ξερω,
τι δύνασ’ ν θελήσεις, καί νεκρούς νά ναστήσεις!)
Χαρε πστευε Μαρα, γωμεν ες τ μνημεα,
ττε Χριστς δακρζει, κα τν δη φοβερζει.
δη Τρταρε κα Χρο, Λζαρο θ ν σο πρω,
δερο ξω Λζαρ μου, φλε κα γαπητ μου.
Παρευθύς πό τόν δη, ς ξαίσιο σημάδι,
Λάζαρος πελυτρώθη, νεστήθη κι σηκώθη.
(Κα εθς πολυτρθη, νεστθη κα σηκθη,
Λζαρος σαβανωμνος, κα μ τ κερ ζωσμνος.
Ττε Μρθα κι Μαρα, ττε λη Βηθανα,
Δξα τ Θε φωνζουν,  κα τν Λζαρο ξετζουν.)
Λζαρε πς μας τ εδες, ες τν δη πο πγες,
εδα φβους εδα τρμους, εδα βσανα κα πνους.
στε μου λγο νερκι, ν ξεπλνω τ φαρμκι,
τς καρδις μου τν χειλων, κα μ μ ρωττε πλον.)

ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
“Πού’ σουν Λάζαρε
πού ήταν η φωνή σου
που σε γύρευε η μάνα κι η αδερφή σου;
Ήμουνα στη γη
στη γη χωμένος
κι από τους νεκρούς,
νεκρούς κι αποθαμένος.
Δώστε μου λίγο, λιγό νεράκι.
να ξεπλύνω της καρδιάς μου το φαρμάκι.
Δώστε μας αυγά, αυγά να σας τα πούμε
κι οι κοτούλες σας πολλά, πολλά γεννούνε.

Βάγια βάγια των βαγιών
τρώνε ψάρια και κολιό
και την άλλη Κυριακή
ψήνουν το παχύ τ’ αρνί”


ΚΑΛΑΝΤΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ


Βάγια ,Βάγια και Βαγιώ,
Τρώνε ψάρι και κολιό.
Και την άλλη Κυριακή,
Τρώνε το παχύ τ’αρνί .
Σήκω νοικοκυρά,
να μας δώσεις πέντ΄αυγά,
πέντε κουλουράκια
και του Μάη λουλουδάκια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ευπρεπως...