Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2019

γοχ καλλίνικος Βουκολιας, Γαϊδουροράχου και πάσης 12νήσου

ο σχολιασμός μου με έντονα, κόκκινα και όρθια γράμματα

Ὑπό τοῦ Μητροπολίτου Γ.Ο.Χ. Δωδεκανήσου κ. Καλλινίκου.
Καλά Χριστούγεννα καί εὐλογημένο τό Νέο Ἔτος 2020.
Κάλυμνος 18/12/2019.https://www.triklopodia.gr/%ce%bf%e1%bc%b1-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%af-%e1%bc%84%cf%81%cf%87%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b5%cf%82-%ce%bf%e1%bc%b1-%e1%bc%90%cf%81%ce%b3%ce%b1%ce%b6%cf%8c%ce%bc%ce%b5%ce%bd/
ο Καλλίνικος ειναι μόνος του, δεν έχει σύνοδο. ανεξάρτητος μεμονωμένος, μονόλυκος. τον καθήρεσε η σύνοδός του και αυτός έγινε πάπας του Πυθαριου...με το παρακάτω άρθρο του ίσως θέλει να "ψαρέψει" κανέναν ιερέα της Εκκλησίας και να τον πάρει στην παρασυναγωγή του, να τον κάνει υποτακτικό του...αν δεν πάει με το παλιό ο χαρισματουχος ιερέας, που κάνει και θαύματα, μπορει να βρεθει και στην Κόλαση...
Α) Ἡ ἐξουσία ἐνῶ ἐδόθη ἀπό τόν Θεόν εἰς τούς πολιτικούς Ἄρχοντας διά νά κυβερνοῦν τόν λαόν τοῦ Θεοῦ μέ δικαιοσύνην, ὅμως αὐτοί ἠγνόησαν τήν ἐντολήν τοῦ Θεοῦ καί πράττουν ὡσάν τούς τότε Γραμματεῖς καί Φαρισαίους εἰς τήν ἐποχήν τοῦ Χριστοῦ, οἱ ὁποῖοι ἐψήφιζαν ἐν γνώσει των νόμους ἀδίκους καί δυσβαστάκτους διά τόν πτωχόν λαόν, ὁ ὁποῖος ὑπέφερεν, ἐνῶ οἱ ἴδιοι ἀπελάμβανον ὑψηλούς μισθούς καί ἀφορολογήτους. Εἰς τόν λαόν ἔδιδαν μόνον ὑποσχέσεις ἀπραγματοποιήτους.
τί έκαναν λέει οι Γραμματεις και οι Φαρισαιοι; αυτή ηταν η δουλειά τους;;;;
Λέγει λοιπόν ὁ Κύριος διαχρονικῶς εἰς τούς ἐργαζομένους τήν ἀδικίαν, πολιτικούς Ἄρχοντας καί μή: αὐτά τά ὁποῖα εἶπα εἰς τούς τότε προεστώτας Γραμματεῖς καί Φαρισαίους, ἀφοροῦν καί ἐσᾶς, δηλαδή, ὅταν θά παραστῆτε ἐν τῇ ἡμέρᾳ τῆς Κρίσεως, καί θά κλείση ἡ θύρα τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν, τότε ἐσεῖς θά εἴπητε Κύριε Κύριε ἄνοιξέ μας καί ὁ Κύριος θά σᾶς ἀπαντήση, δέν σᾶς γνωρίζω ἀπό ποῦ εἶσθε (δέν εἶσθε ἰδικοί μου), τότε θά ἀρχίσετε νά λέγετε, ἐφάγομεν καί ἐπίομεν ἔμπροσθέν σου καί εἰς τάς πλατείας μᾶς ἐδίδαξες καί θά εἴπει, σᾶς λέγω ὅτι δέν σᾶς γνωρίζω ἀπό ποῦ εἶσθε, φύγετε ἀπ᾿ ἐμοῦ ὅλοι οἱ ἐργάται τῆς ἀδικίας κ.λ.π.
Τό σχετικόν χωρίον: «Κύριε Κύριε, ἄνοιξον ἡμῖν· καὶ ἀποκριθεὶς ἐρεῖ ὑμῖν, οὐκ οἶδα ὑμᾶς πόθεν ἐστέ. τότε ἄρξεσθε λέγειν· ἐφάγομεν ἐνώπιόν σου καὶ ἐπίομεν, καὶ ἐν ταῖς πλατείαις ἡμῶν ἐδίδαξας· καὶ ἐρεῖ· λέγω ὑμῖν, οὐκ οἶδα ὑμᾶς πόθεν ἐστέ· ἀπόστητε ἀπ᾿ ἐμοῦ πάντες οἱ ἐργάται τῆς ἀδικίας. ἐκεῖ ἔσται ὁ κλαυθμὸς καὶ ὁ βρυγμὸς τῶν ὀδόντων…» (Λουκ.ΙΓ΄24,28).
ας δουμε πως ερμηνεύει ο Κολλιτσάρας τον στιχο:Λουκ. 13,27        καὶ ἐρεῖ· λέγω ὑμῖν, οὐκ οἶδα ὑμᾶς πόθεν ἐστέ· ἀπόστητε ἀπ᾿ ἐμοῦ πάντες οἱ ἐργάται τῆς ἀδικίας. Και θα πη τότε ο οικοδεσπότης· Σας λέγω τούτο, δεν ξεύρω από που είσθε, φύγετε μακρυά από εμέ όλοι όσοι επράξατε αδικίας και εμείνατε αμετανόητοι. ξεχνα ο κύριος γοχ ότι υπάρχει και η μετάνοια! και φυσικά δεν εννοειται ότι πρέπει να γίνει κανείς γοχ ,για να του συγχωρεθουν οι αμαρτίες.

Β) Καί οἱ χαρισματοῦχοι ἄνθρωποι τοῦ Θεοῦ, ἄν καί γνωρίζουν ὅτι, οὔτε αἱ πολλαί προσευχαί, οὔτε τά θαύματα, ἀλλ᾿ οὔτε καί αἱ προφητεῖαι σώζουν, παρά μόνον ἄν τηρῆ κανείς τάς ἐντολάς τοῦ Θεοῦ, ἔχοντας παράδειγμα τήν Παναγία, τόν Πρόδρομον καί λοιπούς ἁγίους, οἱ ὁποῖοι ἐν ζωῇ δέν ἤθελον νά κάμνουν θαύματα, ἀδιαφοροῦσαν δι᾿αὐτά καί ἐάν ἔκαμνον ἀπέφευγον νά τά ὁμολογήσουν, ἐνῶ σήμερον τά διατυμπανίζουν.
για πές μας έναν χαρισματουχο άνθρωπο του Θεου (προχωρημένο στα πνευματικά δηλαδή ή και άγιο) που να διατυμπανίζει τα θαύματά του!; και αν κάνει προσευχές, θαύματα και προφητεύει, δεν σώζεται, δεν τηρει τις εντολές του Θεου; δεν έχει ως παράδειγμα την Παναγία, τον Πρόδρομο και τους λοιπούς αγίους;
και φυσικά, οι άγιοι δεν κάνουν θαύματα επειδή το θέλουν για προσωπική τους δόξα αλλά τα θαύματα τα κάνει ο Θεός μέσω των αγίων Του, για πνευματική κυρίως ωφέλεια των ανθρώπων που τα έχουν ανάγκη.
...Ἐξηγούμεθα. Ὅταν ἕνας χαρισματοῦχος κληρικός λάβη τήν ἐντολή ἀπό τόν ἐπίσκοπόν του νά μεταλαμβάνη τούς νέους καί τάς νέας οἱ ὁποῖοι πορνεύουν καί μαλακίζονται, ...
τί σόι χαρισματουχος ειναι ο κληρικός που κάνει τέτοια πράγματα; μαλλον θα εννοει τον εαυτό του ως χαρισματουχο ο κύριος γοχ, δηλώνοντας πως έχει κάποια ανθρώπινα ταλέντα, τα οποια, όμως, δεν έχουν σχέση με τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος. η λέξη "χαρισματουχος" πρέπει να παραπέμπει σε αγιοπνευματικές καταστάσεις και όχι σε ανθρώπινες κατακτήσεις και δεξιότητες.

...Πολύ περισσότερον ὅταν αὐτός ὁ χαρισματικός κληρικός (ὁ Θεός ἀμετακλήτως δίδει εἰς τούς ἀνθρώπους τά χαρίσματά Του) 
εισαι με τα καλά σου κύριε γοχ;
"αμετακλήτως";;;; 
οι άνθρωποι, μίστερ Καλλίνικε, γοχ, μητροπολιτα Γαϊδουροράχου ειναι τρεπτοί και οι πνευματικές καταστάσεις και τα χαρίσματα έχουν ανεβοκατεβάσματα.

Ἀκόμη ὅλοι αὐτοί οἱ χαρισματοῦχοι κληρικοί καί μετά τόν θάνατόν των, ἐξακολουθοῦν νά ἐργάζωνται τήν κατάργησιν τῆς ἐντολῆς τοῦ Θεοῦ περί αἱρετικῶν, διότι οἱ Οἰκουμενισταί Ἀρχιερεῖς, τούς ἁγιοποιοῦν μέ σκοπιμότητα 
δεν αγιοποιουν αλλά αγιοκατατάσσουν.
 εδω, ο Γαϊδοροράχου και πάσης Βουκολιας, αμφισβητει την αγιότητα του Αγίου Παϊσίου, του Αγίου Πορφυρίου και άλλων συγχρόνων αγίων. εάν δεν μπορεις να ξεχωρίσεις ποιός ειναι άγιος και ποιός όχι, δεν λογαριάζεσαι για Χριστιανός. η αγιότης ειναι το κριτήριο της Ορθοδοξίας. μόνο μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία μπορει κάποιος να γίνει άγιος. εάν βλασφημεις τους συγχρόνους αγίους, τί ρόλο παίζεις γοχ 12νήσου και πάσης Βουκολιας;
... ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, θά ἔπρεπε μετά ἀπό 100 χρόνια νά ἀναγνωρίζη ἁγίους, καί μέ κριτήρια ὄχι μόνον τά θαύματα, ἀλλά κυρίως τά ὀρθόδοξα φρονήματα τά ὁποῖα συγκροτοῦν τόν ὀρθόν βίον κατά τόν μέγα Βασίλειον.
λάθος. η εκκλησιαστική ιστορία δεν λέει ότι πρέπει να περάσουν 100 χρόνια...όσο για τους σύγχρονους αγίους, αμφιβάλλει ο κύριος γοχ ότι ειχαν ορθόδοξα φρονήματα;;;; 
Συμπέρασμα: Ἐξ αἰτίας ὅλων αὐτῶν τῶν χαρισματούχων κληρικῶν καί λαϊκῶν ὡς προείπωμεν ἔχουν καταργηθῆ ἐκτός τῶν ἀνωτέρω καί αἱ κάτωθι ἐντολαί τοῦ Κυρίου: α) ἡ νηστεία ἀπό ἔλαιον τῆς Τετάρτης καί τῆς Παρακευῆς καί τῆς Μ. Τεσσαρακοστῆς (Ἀποστ. κανών ΞΘ΄) β) τά κωλύματα τῶν γάμων λόγῳ συγγενείας γ) τά κωλύματα περί ἱερωσύνης δ) τό ὀρθόδοξον ἑορτολόγιον τῆς Ἐκκλησίας, μέ τήν ἀλλαγήν τοῦ νέου ἡμερολογίου. «Ἄρα οὖν, ἀδελφοί, στήκετε, καὶ κρατεῖτε τὰς παραδόσεις ἃς ἐδιδάχθητε εἴτε διὰ λόγου εἴτε δι’ ἐπιστολῆς ἡμῶν» (Β΄ Θεσαλ. Β΄, 15).

που ειδε χαρισματούχους κληρικούς ο κύριος γοχ που να θέλουν τα ανωτέρω; όσο για το ημερολόγιο αυτό σας έμεινε. όποιος πάει με το παλιό πάει και στον Παράδεισο, χωρίς εξετάσεις.
τις παραδόσεις μπορουμε να τις κραταμε και μέσα στην κανονική Εκκλησία. δεν χρειάζεται να παμε με τους ψυχάκηδες γοχ, γκοχ, γκουχ κλπ.
και ένα παράδοξο: πως γίνεται να δέχεται για λίγη ώρα τους πιστούς της κανονικης Εκκλησίας στο Πυθάρι ο Καλλίνικος, στην πανύγηρη π.χ. του Μοναστηριου, να συμπροσεύχεται μαζί τους ή και να τους κοινωνει; δεν μολύνεται από αυτό; δεν συγκοινωνει με τους "αιρετικούς"; δεν αναιρει στην πράξη όσα λέει για τους οικουμενιστές κλπ.;

27 σχόλια:

  1. https://apologhtika.blogspot.com/2015/08/82.html
    από μία παλαιότερη συζήτηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. για τον καλλίνικο για το "μη εισενέγκης ημας εις πειρασμόν" :ἡ ἑρμηνεία ἔχει ὡς ἑξῆς: «καί μήν ἐπιτρέψεις εἰς τόν σατανᾶ νά εἰσφέρη ἐντός ἡμῶν, δηλαδή νά εἰσέλθη ἐντός ἡμῶν». https://www.pentapostagma.gr/2019/06/%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B3-%CE%BF-%CF%87-%CE%B4%CF%89%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%BF%CF%85-%CE%BA-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AF.html

    αλλά υπάρχουν και πιό νορμάλ ερμηνειες:

    Καὶ μὴ εἰσενέγκης ἡμᾶς εἰς πειρασμόν,
    ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ
    Ἂς τὸ προσέξωμε αὐτό: «Μὴ εἰσενέγκης», μὴ μᾶς ἀφήνεις νὰ πέσωμε σὲ πειρασμό, στὸν ὁποῖο δὲν μποροῦμε νὰ ἀντισταθοῦμε. Δέν λέγει: «Μὴ μᾶς ὁδηγεῖς στὸν πειρασμό». Ἀλλὰ σάν ἀθλητές, ποὺ θέλουμε νὰ ἀγωνιστοῦμε, ζητᾶμε νὰ ἔχωμε τὴν δύναμι ν᾿ ἀντισταθοῦμε στὸν ἐχθρό, δηλαδὴ στὴν ἁμαρτία. Ὁ Κύριος, ποὺ σήκωσε στούς ὤμους Του τίς ἁμαρτίες μας καὶ συγχώρησε τὰ λάθη μας, εἶναι ἱκανὸς νὰ μᾶς προστατεύσῃ καὶ νὰ μᾶς φυλάξῃ ἀπὸ τὰ τεχνάσματα τοῦ διαβόλου, ποὺ μᾶς πολεμάει, ὥστε ὁ ἐχθρός, ποὺ γεννάει συνεχῶς τὸ κακό, νὰ μὴ μᾶς κατακτήσῃ· ὅποιος ἐμπιστεύεται στὸν Θεό, δὲν φοβᾶται τὸν διάβολο. Γιατὶ «εἰ ὁ Θεὸς ὑπὲρ ἡμῶν, τίς καθ᾿ ἡμῶν;» (Ρωμ. η´, 31). Σ᾿ Αὐτόν, λοιπόν, ἀνήκει ἡ τιμὴ καὶ ἡ δόξα, νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.


    Και μη εισενέγκης ημάς εις πειρασμόν, αλλά ρύσαι ημάς από του πονηρού
    Και μη επιτρέψης, Κύριε, να πέσωμε σε πειρασμό, αλλά γλύτωσέ μας από τον πονηρό.
    Δύο ειδών είναι οι πειρασμοί κατά τον άγιο Μάξιμο. Οι ενήδονοι και οι ενόδυνοι. Αυτοί που φέρουν ηδονή και αυτοί που φέρουν οδύνη. Οι πρώτοι είναι εκούσιοι και γεννούν τα πάθη. Οι δεύτεροι είναι ακούσιοι και διώχνουν τα πάθη. Τους εκούσιους πρέπει να αποφεύγουμε. Τους ακούσιους να μη επιδιώκουμε και να απευχώμεθα, διότι είμεθα αδύνατοι και μπορεί να υποκύψουμε΄ αλλ’ όταν έλθουν, να τους υπομένουμε με γενναιότητα ως “καθαρτήριον” της ψυχής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Κ α ί μ ή ε ἰ σ ε ν έ γ κ η ς ἡ μ ᾶ ς ε ἰ ς π ε ι ρ α σ μ ό ν, ἀ λ λ ά ρ ῦ σ α ι ἡ μ ᾶ ς ἀ π ό τ ο ῦ π ο ν η ρ ο ῦ".

    Λέμε, "μή εἰσενέγκης ἡμᾶς εἰς πειρασμόν", καί ἀπό τήν ἄλλη ὁ ἅγιος Ἰάκωβος ὁ Ἀπόστολος λέει, "Πᾶσαν χαράν ἡγήσασθε, ἀδελφοί μου, ὅταν πειρασμοῖς περιπέσητε ποικίλοις" (Ἰάκ. α´ 2). Τήν ἀπορία μᾶς τήν λύνουν οἱ Πατέρες. Ὁ ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής, λέει ὅτι ὑπάρχουν δύο εἰδῶν πειρασμοί: ἀπό τή μιά μεριά ἔχουμε τούς ἡδονικούς καί προαιρετικούς πού γεννοῦν τήν ἁμαρτία· σ' αὐτούς παρακαλοῦμε τόν Κύριον νά μήν ἐπιτρέψει νά μποῦμε καί νά παρασυρθοῦμε. Ἀπ' τήν ἄλλη μεριά ὑπάρχουν ἄλλοι πειρασμοί καί δοκιμασίες, οἱ ἀπροαίρετοι καί ὀδυνηροί πειρασμοί, οἱ ὁποῖοι κολάζουν τήν φιλαμαρτήμονα γνώμη, οἱ ὁποῖοι σταματοῦν τήν ἁμαρτία. Ἔτσι, λοιπόν, παρακαλοῦμε νά μήν πέσουμε στούς πρώτους πειρασμούς, τούς ἡδονικούς καί προαιρετικούς, ἀλλά ἄν τυχόν πέσουμε στίς ἄλλες δοκιμασίες πρέπει νά τίς δεχόμαστε μέ κάθε χαρά, γιατί αὐτοί οἱ πειρασμοί φέρνουν τήν γνώση, τήν ταπείνωση, τή χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Καί θυμᾶστε αὐτό πού λέει στό Γεροντικό: "ἔπαρον τούς πειρασμούς καί οὐδείς ὁ σωζόμενος". Ἄν βγάλεις ἀπό τή ζωή μας τούς πειρασμούς, αὐτές τίς δοκιμασίες, κανείς δέν πρόκειται νά σωθεῖ.

    "...ἀλλά ρῦσαι ἡμᾶς ἀπό τοῦ πονηροῦ". Ἡ τελευταία φράση αὐτῆς τῆς προσευχῆς εἶναι ὁ πονηρός. Ἡ πρώτη φράση τῆς προσευχῆς εἶναι τό "Πάτερ ἡμῶν". Ὁ Θεός εἶναι ἡ πρώτη λέξη, ἡ πρώτη πραγματικότητα, τελευταία δέ εἶναι ὁ πονηρός. Ἡ ζωή μας κινεῖται μεταξύ τοῦ πονηροῦ καί τοῦ Θεοῦ. Ὁ πονηρός δέν ἄφησε κανένα ἀπείραστο· οὔτε τόν πρῶτο Ἀδάμ στόν Παράδεισο οὔτε τό δεύτερο Ἀδάμ, τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό, ὅταν βγῆκε στήν ἔρημο. Καί λέει ὁ Κύριος πάλι, ὅτι "τό γένος τοῦτο ἐν οὐδενί δύναται ἐξελθεῖν εἰ μή ἐν προσευχῇ καί νηστείᾳ" (Μαρκ. θ´ 29). Δέν μποροῦμε νά ἐλευθερωθοῦμε ἀπό τόν πονηρό παρά μέ τήν προσευχή καί τή νηστεία. Δέν φεύγει ὁ πονηρός μέ τή λογική ὅπως δέν φεύγει τό καρκίνωμα μέ τίς ἀσπιρίνες. Δέν φεύγει ὁ διάβολος μέ τίς ἐξυπνάδες. Λέγει καί ἕνας μοναχός, ὅτι ὁ μεγαλύτερος δικηγόρος δέν μπορεῖ νά τά βγάλει πέρα μέ τό μικρότερο διάβολο. Γι' αὐτό δέν πρέπει νά ἀρχίζομε συζήτηση μέ τόν πονηρό. Ἄς τόν ἀφήνουμε καί νά φεύγουμε.http://www.apostoliki-diakonia.gr/bible/bible.asp?contents=themata/contents.asp&main=diafora&file=2.1.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η απουσία της κρατικής διαιτησίας, έχει οδηγήσει τους Γ.Ο.Χ. σε αλλυσιδωτές διασπάσεις, με ταπεινά ελατήρια που καλύπτονται με την επινόηση ευρηματικών θρησκευτικών διαφορών (τρόπος απεικόνισης της αγ.Τριάδας κλπ) έτσι ώστε να υπάρχουν πολλές διαφορετικές αλληλομισούμενες και αλληλοκαθαιρούμενες Σύνοδοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φαίνεται ὅτι ὁ κ. Καλλίνικος δέν ἀπέστη τῶν αἱρετικῶν φρονημάτων, διά τά ὁποῖα κατεδικάσθη τό 1998, ἕν ἐκ τῶν ὁποίων ἦτο καί ἡ σύγχυσις τῶν ὑποστατικῶν ἰδιωμάτων τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ**.

    Παρ’ ὅλα ταῦτα ἐξακολουθεῖ ἔκτοτε νά «θεολογεῖ» συγγράφοντας δυσνόητα ἄρθρα, τά ὁποῖα χρείαν ἔχουσι... Καλυμνίου σπογγοδίφου διά τήν ἀνάσυρσιν τοῦ νοήματος.https://sites.google.com/site/bishopphotios/home/epistoles

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. συνέχεια από το προηγούμενο:Ὑποθέτω ὅτι ἐκλαμβάνει τόν ὅρο «ἀκοινώνητα» κατά τήν κοινωνιολογική σημασία τῆς λέξεως καί ὄχι μέ τήν ἔννοια πού τῆς προσδίδεται ὡς Θεολογικοῦ ὅρου. Ὅμως οἱ λέξεις που χρησιμοποιοῦνται στήν Θεολογία, δέν ἔχουν πάντοτε τήν ἴδια σημασία μέ τούς ἀντίστοιχους ὅρους τῆς φιλοσοφίας, τῆς ψυχολογίας κ.λπ. Ὑπάρχουν ὅροι μὲ ἐξειδικευμένη σημασία ἀνάλογα μὲ τὴν κάθε ἐπιστήμη. Ἐξάρτημα λ.χ. στήν ἐκκλησιαστική ὁρολογία εἶναι τό μετόχι Μονῆς (ἐξαρτημένο). Στήν Μηχανολογία (στήν ὁποία ὁ κ. Καλλίνικος Καραφυλλάκης εἶναι πολύ καλός) ἔχει ἄλλη ἔννοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν ήτο λοιπόν διατύπωσις δόγματος η έκφρασις και εάν εισέτι δεν ημάρτανον οι πρωτόπλαστοι θα ενηνθρώπιζεν ο Κυριος (Περιοδ. «Εκκλησία Γ.Ο.Χ. Ελλάδος, α.τ. 17 σ. 1) αλλά μία γνώμη η οποία όμως έχει ως βάσεις πατερικάς διδασκαλίας των Αγ. Μαξίμου του Ομολογητού, Αγ. Γρηγορίου Παλαμά, Αγ. Ανδρέου Κρήτης και Αγ, Νικοδήμου Αγιορείτου. Ο τελευταίος εις το
    τελικόν συμπέρασμα της «απολογίας του την οποίαν επεσύναινεν εις το Συμβουλευτικόν Εγχειρίδιον αναφέρει ανακεφαλαιώνων τούς προηγουμένους Αγίους Πατέρας: Εκ των ειρημένων λοιπόν τούτων δύναται να συμπεράνη ο καθείς ότι απαραιτήτως έπρεπε να γίνη το μυστήριον της ενανθρωπήσεως κατά πρώτόν μεν και κύριον και καθ᾽ αυτό λόγον, διότι το μυστήριον τούτο ήτο προηγούμενον θέλημα του Κυρίου καθώς είπομεν μετά του Θεσσαλονίκης Γρηγορίου, πρώτιστον κινητικόν αίτιον έχον την άπειρον και ουσιώδη και υπεράγαθον αγαθότητα του Θεού· μάλλον δε αυτόν τον ενδότατον πυθμένα της πατρικής αγαθότητος, ως είπεν ο θεοφόρος Μαξιμος· κατά δεύτερον δε λόγον και διότι ήτο αναγκαίον δι᾽ όλα τα κτίσματα... («Συμβ. Εγχειρίδιον», εκδόσεως Σ. Σχοινά, σελ. 216).

    Με οιανδήποτε λοιπόν έννοιαν το έγραψεν ο Αγ. Νικόδημος με αυτήν το εννοούμεν και ημείς. Το ότι ο Θεός προεγνώρισεν την πτώσιν ασφαλώς το δεχόμεθα και ημείς και άλλωστε τούτο αναφέ ρεται εις το ίδιον τεύχος της Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος (υπ. αριθμ. 17 σελ. 1).

    Συνεπώς η κατηγορία του κ. Καλλινίκου, πρώην Δωδεκανήσου, ότι δήθεν η Ιερά Συνοδος δεν παραδέχεται ότι ο Χριστός ήλθε δια την ημετέραν σωτηρίαν», λόγω της αναφοράς της εις το προηγούμενον θέλημα του Θεού, είναι διαστρέβλωσις της πραγματικότητος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. και εδω αυτά που λέει ο καλλίνικος: Ἀκόμη μέ αὐτήν τήν ἰδίαν «μάχαιραν τοῦ Πνεύματος», θέλομεν νά ἀπομακρύνωμεν καί τούς Γ.Ο.Χ., ἀπό τάς διαφόρους πλάνας των, αἱ ὁποῖαι δυστυχῶς ἔχουν παρεισφρήσει ὡς προείπομεν ἐκ τῶν νεοημερολογιτῶν καί διδάσκονται πολλάκις καί «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ» εἰς τό χριστεπώνυμον πλήρωμα, ἀλλοιώνοντας τοιουτοτρόπως τό δόγμα τῆς Πίστεως, ὅπως εἶναι ἡ αἵρεσις, ὅτι «ἡ ἐνανθρώπησις τοῦ Χριστοῦ οὐδεμίαν σχέσιν ἔχει μέ τήν πτῶσιν τῶν πρωτοπλάστων Ἀδάμ καί Εὔας ἔτσι κι᾿ ἀλλιῶς θά γινόταν», ἄλλη πλάνη εἶναι «τά κοινά καί ἀκοινώνητα τῆς Ἁγίας Τριάδος, ἡ Οὐσία ἀνήκει εἰς τά κοινά τοῦ Θεοῦ καί αἱ Ὑποστάσεις εἰς τά ἀκοινώνητα» ἀλλοιώνοντας τό δόγμα τῆς Ἁγίας Τριάδος, ὡς ἔχομεν γράψει πολλάκις εἰς τό περιοδικόν μας Α.Π.Φ.http://apostolikifoni.gr/mitropolitis/viografiko.html

    έχει δίκιο ο φώτιος...τελικά ειναι ολιγογράμματος ο καλλίνικος καραφυλλάκης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. θαυμαστε θεολογία:

    Ἐκκλησία Χριστοῦ εἶναι καί ὁ κάθε ἐπίσκοπος, ὁ ὁποῖος ἐναρμονίζεται πλήρως πρός τήν ἀνωτέρω διδαχήν τῶν ἁγίων ἀποστόλων. Αὐτό ἀπορρέει καί ἐκ τῶν ἑξῆς χωρίων τῆς θ. Γραφῆς: «Ἐὰν δὲ ἁμαρτήσῃ εἰς σὲ ὁ ἀδελφός σου, ὕπαγε καὶ ἔλεγξον αὐτὸν μεταξὺ σοῦ καὶ αὐτοῦ μόνου· ἐάν σου ἀκούσῃ, ἐκέρδησας τὸν ἀδελφόν σου· ἐὰν δὲ μὴ ἀκούσῃ, παράλαβε μετὰ σοῦ ἔτι ἕνα ἢ δύο, ἵνα ἐπὶ στόματος δύο μαρτύρων ἢ τριῶν σταθῇ πᾶν ρῆμα. ἐὰν δὲ παρακούσῃ αὐτῶν, εἰπὲ τῇ ἐκκλησίᾳ·» (Ματθ. ΙΗ΄,΄15-17). Ἐδῶ ὁ Χριστός, ἐκκλησία ἐννοεῖ τόν ἐπίσκοπον . (Τί λέτε ἐν προκειμένω; Μήπως ὁ Χριστός θά ἔστελλε τόν κάθε πιστόν εἰς τόν Πατριάρχην, ἤ εἰς τόν Ἀρχιεπίσκοπον ἤ εἰς τήν Ἱεράν Σύνοδον; Βεβαίως καί ὄχι). http://apostolikifoni.gr/rthra/kklisiastika/item/42-12.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Οἱ Ἀχαρνῶν Ἀθανάσιος καὶ Δωδεκανή σου Κ α λ λ ί ν ι κ ο ς ὑπέστησαν καὶ αὐτοὶ καθαίρε ση, ὁ πρῶτος γιὰ τὶς συνεχεῖς παλινωδίες του καὶ ὁ δεύτερος γιὰ κήρυξη ἑτεροδιδασκαλιῶν καὶ πλανῶν...http://alavastron.blogspot.com/2016/11/Esoteriki-dokimasia.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ειναι και φασίστας ο καλλίνικος καραφυλλάκης:
    http://hellenicinterest.blogspot.com/2013/03/2.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. «ειπέ τη εκκλησία» [Ματθ. 18, 17] (Γέροντας Παΐσιος Αγιορείτης)
    Δημοσιεύθηκε στις Νοεμβρίου 22nd, 2010 Print This Post Download PDF
    (2.166 άτομα το έχουν διαβάσει)
    theologia
    Όταν βλέπουμε κάτι άσχημο, να το σκεπάζουμε και όχι να το διαπομπεύουμε. Δεν είναι σωστό να γίνωνται γνωστά τα ηθικά παραπτώματα. Ας υποθέσουμε ότι στον δρόμο υπάρχει μια ακαθαρσία. Ένας συνετός άνθρωπος, αν περάση από εκεί, θα πάρη μια πλάκα και θα την σκεπάση, για να μην προξενή αηδία. Ένας ασύνετος όμως, αντί να την σκεπάση, μπορεί να αρχίση να την ανακατεύη και να σκορπίση περισσότερο την δυσωδία της. Έτσι, και όταν αδιάκριτα δημοσιοποιούμε τις αμαρτίες των άλλων, προξενούμε μεγαλύτερο κακό.

    Το «ειπέ τη Εκκλησία» δεν έχει την έννοια ότι πρέπει όλα να γίνωνται γνωστά, γιατί σήμερα δεν είναι όλοι Εκκλησία. Εκκλησία είναι οι πιστοί που ζουν όπως θέλει ο Χριστός και όχι οι άλλοι που πολεμούν την Εκκλησία. Στα πρώτα χρόνια του Χριστιανισμού που η εξομολόγηση γινόταν μπροστά σε όλα τα μέλη της Εκκλησίας, τότε είχε αυτό το νόημα το «ειπέ τη Εκκλησία».
    Ενώ στην εποχή μας που σπάνια βρίσκεται οικογένεια να έχη τον ίδιο Πνευματικό, ας μη μας ξεγελάη ο «έξω από εδώ» με το «ειπέ τη Εκκλησία», γιατί, όταν δημοσιοποιούμε ένα ηθικό λ.χ. παράπτωμα, το κοινοποιούμε στους πολεμίους της Εκκλησίας και τους δίνουμε αφορμή να αρχίσουν τον πόλεμο εναντίον της, οπότε κλονίζεται η πίστη των αδυνάτων ψυχών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο Ι. Χρυσόστομος στην 60η ομιλία του στο Κατά Ματθαίον, παρατηρεί: «Εάν δε και τούτων παρακούση, ειπέ τη Εκκλησία· τουτέστι, τοις προεδρεύουσιν. Εάν δε και της Εκκλησίας παρακούση, έστω σοι ως εθνικός και ο τελώνης. Λοιπόν γαρ ανίατα ο τοιούτος νοσεί». Με απλά λόγια: «Εάν όμως δεν τους ακούση και αυτούς, ανάφερέ το εις την Εκκλησίαν, δηλ. εις τους προϊσταμένους αυτής. Εάν όμως δεν ακούση και τους προϊσταμένους της Εκκλησίας, τότε να τον θεωρής ωσάν εθνικόν και ωσάν τελώνην. Διότι η ασθένεια αυτού πλέον είναι αθεράπευτος».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. θαυμαστε ερμηνεια του γοχ καλλίνικου και πάσης νοτίου Ελλάδος.
    δεν του αρέσει ο ερμηνευτής, (ποιός άραγε από όλους ή όλοι;):
    Ὅλως παραδόξως ὁ ἑρμηνευτής τῆς Κ.Δ., ἀθελήτως κατηγορεῖ τόν Θεόν γράφοντας εἰς τήν ἑρμηνείαν του: «Διότι ἐάν ἡ πρώτη ἐκείνη διαθήκη ἦτο πράγματι πλήρης καί τελεία, δέν θά ἐζητεῖτο τόπος καί τρόπος νά δοθῆ δευτέρα διαθήκη. Ἐν τούτοις προανηγγέλθη ἀπό τόν Θεόν ἡ δευτέρα καί τελεία αὐτή διαθήκη. Διότι αὐτός ὁ ἴδιος κατηγορῶν καί ἐπικρίνων αὐτούς πού εἶχαν λάβει τήν πρώτην διαθήκην, λέγει ... ».http://apostolikifoni.gr/rthra/item/42-5.html

    ο μεταφραστής ειναι ο Κολιτσάρας:Εβρ. 8,7 εἰ γὰρ ἡ πρώτη ἐκείνη ἦν ἄμεμπτος, οὐκ ἂν δευτέρας ἐζητεῖτο τόπος.

    Εβρ. 8,7 Διότι εάν η πρώτη εκείνη διαθήκη ήτο πράγματι πλήρης και τελεία, δεν θα εζητείτο τόπος και τρόπος να δοθή δευτέρα διαθήκη.http://users.sch.gr/aiasgr/Kainh_Diathikh/Pros_Ebraious_Epistolh/Pros_Ebraious_Epistolh_kef.8.html
    και στα αγγλικά:
    7 For if that first covenant had been faultless, then should no place have been sought for the second.https://www.ellopos.net/elpenor/greek-texts/new-testament/hebrews/8.asp

    7 Διότι ἐὰν ἡ πρώτη ἐκείνη διαθήκη ἦτο ἄμεμπτη, δὲν θὰ ἐζητεῖτο θέσις διὰ δευτέραν.https://www.synaxarion.gr/cms/gr/content/pros_ebraious_8.aspx

    του καλλίνικου δεν του αρέσει αυτή η ερμηνεία και γράφει ό,τι του κατέβει. όποιος έχει όρεξη μπορει να διαβάσει στο ανωτέρω λινκ της σελίδας του τις ανοησίες του. ούτε ο ίδιος καταλαβαίνει τί γράφει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. θαυμαστε συλλογιστική: αρκει να εισαι γοχ. ακόμη κι αν λες ανοησίες ή αιρετικά πράγματα και μάλιστα "γυμνη τη κεφαλη", δεν τρέχει τίποτα. εισαι γοχ, δεν εισαι μασόνος ούτε συμπροσεύχεσαι με αιρετικούς, άρα επιτρέπεται να λές ό,τι θες! και το τελειώνει με ασυναρτησίες. λέει πως δεν υπάρχει Εκκλησία, αν δεν δεχθουμε τα προηγούμενα!
    ιδού το κείμενο:
    Ὑπάρχουν ὡρισμένοι κληρικοί καί ἐπίσκοποι ἐκ τῶν Γ.Ο.Χ. οἱ ὁποῖοι ἐδίδαξαν «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ» ἑρμηνευτικάς κακοδοξίας ὡς ὀρθοδοξίαν, ὅμως δέν συμπροσεύχονται μέ οἰκουμενιστάς καί δέν εἶναι μασόνοι, κατά συνέπειαν ἐάν τοποθετήσωμεν καί τούς Γ.Ο.Χ. εἰς τήν ἰδίαν μοῖραν μέ τούς νεοημερολογίτας, τότε Ἐκκλησία Χριστοῦ δέν ὑφίσταται, ὅπερ ἄτοπον καί ἀσυμβίβαστον μέ τόν λόγον τοῦ Κυρίου «Κἀγώ δε σοι λέγω ὅτι σύ εἶ Πέτρος, καί ἐπί ταύτῃ τῇ πέτρᾳ οἰκοδομήσω μου τήν ἐκκλησίαν, καί πύλαι ἅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς» (Ματθ. ΙΣΤ΄, 18). Συμπεραίνεται λοιπόν ἐξ ὅλων αὐτῶν ὅτι οἱ ΓΟ.Χ. ἔχουν μυστήρια, ἐνῶ τῶν νεοημερολογιτῶν εἶναι ἀμφισβητούμενα διά νά μήν εἴπωμεν τελείως ἄκυρα.http://apostolikifoni.gr/rthra/kklisiastika/item/xoun-o-neoimerolog-tai-mystiria.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ο γοχ καλλίνικος και πάσης μπουρδολογίας τα βάζει και με τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη!
    η παραπομπή: http://apostolikifoni.gr/rthra/dogmatika/item/pologia-to-giou-nikodimou.html

    αλλά ως ολιγογράμματος και ημιμαθής δεν έχει μπει στον κόπο να διαβάσει τί λένε οι άνθρωποι για τον Άγιο Νικόδημο:https://www.impantokratoros.gr/0108812A.el.aspx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. http://apostolikifoni.gr/rthra/dogmatika/item/pologia-to-giou-nikodimou.html
    στο ανωτέρω λινκ ο μέγας καλλίνικος γοχ πυθαρίου και της απέναντι ακτης της Μικρας Ασίας κατηγορει τον Άγιο Νικόδημο.
    ας διαβάσουμε όμως, τί λέει ο ίδιος ο Άγιος Νικόδημος:
    όπως έδειξε στην «Απολογία» του ο Άγιος, στηρίζονται στην προηγούμενη πατερική παράδοση. Λέγει λοιπόν: «Με κάθε δίκαιον έχαιρε και υπερέχαιρε προ του αιώνος η αγία Τριάς, προγινώσκουσα κατά την θεαρχικήν της ιδέαν την Αειπάρθενον Μαριάμ. Διατί είναι γνώμη τινών Θεολόγων, ότι, αν καθ' υπόθεσιν, όλα τα εννέα τάγματα των Αγγέλων ήθελαν κρημνισθούν από τους ουρανούς και να γένουν δαίμονες. αν όλοι οι από του αιώνος άνθρωποι ήθελαν γένουν κακοί και όλοι να υπάγουν εις την κόλασιν χωρίς να γλυτώση τινας· αν όλα τα κτίσματα, ουρανός, φωστήρες, άστρα, στοιχεία, φυτά, ζώα, ήθελαν αποστατήσουν κατά του Θεού, να εύγουν από την τάξιν των και να υπάγουν εις το μη ον. Μ' όλον τούτο, όλαις αυταίς οι κακίες των κτισμάτων, συγκρινόμεναι με το πλήρωμα της αγιότητος της Θεοτόκου, δεν ηδύνατο να λυπήσουν τον Θεόν. διατί μόνη η Κυρία Θεοτόκος ήτον ικανή να τον ευχαρίστηση κατά πάντα και διά πάντα και να μη τον αφήση τόσον να λυπηθή διά την απώλειαν και διά τον χαμόν των τόσων και τόσων κτισμάτων του, όσον ήθελε τον κάμει να χαίρη υπερβαλλόντως διά λόγου της μόνον».

    Αυτά λοιπόν εξένισαν και εσκανδάλισαν μερικούς μοναχούς και γι' αυτό αναγκάσθηκε ο Άγιος Νικόδημος στο τέλος του βιβλίου του «Συμβουλευτικόν Εγχειρίδιον» να παραθέσει εκτενή "Απολογία" «υπέρ του εν τη βίβλω του Αοράτου Πολέμου σημειώματος περί της Κυρίας Θεοτόκου». Δικαιολογώντας την απόφασή του να απολογηθή, γράφει: Επειδή τίνες πεπαιδευμένοι, οι τη ιερά μάλιστα Θεολογία σχολάζοντες, αναγινώσκοντες το σημείωμα, το οποίο έχω περί της Κυρίας Θεοτόκου εν τω νεοτυπώτω βιβλίω του "Αοράτου Πολέμου" απορούσιν. α' πώς είπον, ότι, εάν καθ' υπόθεσιν όλοι οι άνθρωποι και τα λοιπά κτίσματα ήθελον γίνει κακά, μόνη η Κυρία Θεοτόκος ήτον ικανή να ευχαριστήση τον Θεόν και β' πώς είπον ότι όλος ο νοητός και αισθητός κόσμος έγινε διά το τέλος τούτο» κ.τ.λ. Παραθέτει γνώμες Αγίων Πατέρων, του Αγίου Μαξίμου, και του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά, για να δείξει ότι ακολουθεί τους Αγίους και συμπεραίνει: «Ικανά νομίζω ότι είναι, τα ολίγα ταύτα εις απολογίαν παρά γε τοις ευγνώμοσι διατηταίς και αναγνώσταις του προρρηθέντος σημειώματός μου περί της Κυρίας Θεοτόκου, τους οποίους παρακαλώ να μη με διαβάλλωσι παρανόμως· ου γαρ από μόνης οικείας δόξης τούτο έγραψα, αλλά επόμενος τη δόξη των προρρηθέντων θεολόγων. Ει δε τινές ίσως εμπαθώς κινούμενοι κατηγορούσι με, κατηγορείτωσαν μάλλον τον θεοφόρον Μάξιμον, τον Θεσσαλονίκης Γρηγόριον, τον Μέγαν Ανδρέαν και τους λοιπούς».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. διαβάζουμε:
    βλέποντες ἐδῶ τό πώς ζοῦμε, δηλαδή ποῖοι δικτάτορες μᾶς κυβερνοῦν, καί τί νόμους ψηφίζουν, προκειμένου νά μᾶς σφραγίσουν μέ τόν ἀριθμόν τοῦ θηρίου 666, καί νά μᾶς χωρίσουν ἔτσι παντοτεινά ἀπό τόν Χριστόν, θά αὐξάνεται καί ἡ ἐπιθυμία μας πότε θά φύγωμεν ἀπό ἐδῶ διά νά κληρονομήσουμεν ὅλα αὐτά καί νά γλιτώσουμε ἀπό ὅλους αὐτούς τούς δικτάτορες.
    σχόλιο:
    μήπως θέλει να αυτοκτονήσει ο γοχ καλλίνικος; και καλά να φύγει μόνος, μη πάρει και την σέχτα μαζί του...https://www.triklopodia.gr/%e1%bc%a1-%cf%80%cf%81%ce%b1%ce%b3%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b4%ce%b9%ce%ba%cf%84%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%af%ce%b1-%cf%84%e1%bf%86%cf%82-%ce%ba%ce%ac%cf%81%cf%84%ce%b1%cf%82-%cf%84/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. http://apostolikifoni.gr/rthra/dogmatika/item/dogmatiko.html
    στο ανωτέρω λίνκ όποιος το διαβάσει δεν θα καταλάβει τίποτα. μπερδεύει την ουσία με την υπόσταση!
    δικαιολογημένα ο Φώτιος τον καθήρεσε από την σύνοδο των γοχ. βλέπε και ανωτέρω:Φαίνεται ὅτι ὁ κ. Καλλίνικος δέν ἀπέστη τῶν αἱρετικῶν φρονημάτων, διά τά ὁποῖα κατεδικάσθη τό 1998, ἕν ἐκ τῶν ὁποίων ἦτο καί ἡ σύγχυσις τῶν ὑποστατικῶν ἰδιωμάτων τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ**.

    Παρ’ ὅλα ταῦτα ἐξακολουθεῖ ἔκτοτε νά «θεολογεῖ» συγγράφοντας δυσνόητα ἄρθρα, τά ὁποῖα χρείαν ἔχουσι... Καλυμνίου σπογγοδίφου διά τήν ἀνάσυρσιν τοῦ νοήματος.https://sites.google.com/site/bishopphotios/home/epistoles
    Ὑποθέτω ὅτι ἐκλαμβάνει τόν ὅρο «ἀκοινώνητα» κατά τήν κοινωνιολογική σημασία τῆς λέξεως καί ὄχι μέ τήν ἔννοια πού τῆς προσδίδεται ὡς Θεολογικοῦ ὅρου. Ὅμως οἱ λέξεις που χρησιμοποιοῦνται στήν Θεολογία, δέν ἔχουν πάντοτε τήν ἴδια σημασία μέ τούς ἀντίστοιχους ὅρους τῆς φιλοσοφίας, τῆς ψυχολογίας κ.λπ. Ὑπάρχουν ὅροι μὲ ἐξειδικευμένη σημασία ἀνάλογα μὲ τὴν κάθε ἐπιστήμη. Ἐξάρτημα λ.χ. στήν ἐκκλησιαστική ὁρολογία εἶναι τό μετόχι Μονῆς (ἐξαρτημένο). Στήν Μηχανολογία (στήν ὁποία ὁ κ. Καλλίνικος Καραφυλλάκης εἶναι πολύ καλός) ἔχει ἄλλη ἔννοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. μήπως ειναι σαβελλιανιστής ο γοχ καλλίνικος;
    ας δουμε τί λένε Ορθόδοξοι συγγραφεις για το Τριαδολογικό δόγμα:
    σαβελλιανισμός
    ο, Ν
    θρησκειολ. αιρετική διδασκαλία τού Σαβελλίου, αιρετικού από την Πεντάπολη τής Λιβύης που έζησε κατά τον 3ο μ. Χ. αιώνα, κατά την οποία τα τρία πρόσωπα τής Αγίας Τριάδας είναι απλά ονόματα, δεν έχουν αναφορά στην ουσία τού Θεού, ότι, δηλαδή, ο Πατήρ, ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα δεν αποτελούν τρεις υποστάσεις που διακρίνονται μεταξύ τους, αλλά τρεις τρόπους έκφανσης τού ενός και τού αυτού θεού, ο οποίος εμφανίστηκε ως Πατέρας στη δημιουργία, ως Υιός στην απολύτρωση και ως Άγιο Πνεύμα στην Εκκλησία, αλλ. τροπικός μοναρχιανισμός ή πατροπασχητισμός.
    [ΕΤΥΜΟΛ. < Σαβελλιανός + -ισμός*].

    στούς Πατέρες οὐδεμία διαστολή τοῦ προσώπου ἀπό τό ἄτομο ὑφίσταται. Οἱ δύο ὅροι ταυτίζονται νοηματικῶς. Γενικά κατά τόν Δαμασκηνό «Οὐσία καί φύσις καί μορφή κατά τούς ἁγίους πατέρας ταυτόν ἐστιν. Καί πάλιν ὑπόστασις καί πρόσωπον καί ἄτομον ταὐτόν ἐστιν» (Εἰσαγωγή δογμάτων στοιχειώδης, α′ , ἔκδοση B. Kotter, τόμος I, Βερολίνο 1969, σελ. 20). Ὅπως βλέπουμε τό ἄτομο εἶναι νοηματικῶς ἰσοδύναμο μέ τό πρόσωπο. Γι᾿ αὐτό ὁ Δαμασκηνός δέν διστάζει νά ἀποκαλέσει ἄτομα τά πρόσωπα τῆς Ἁγίας Τριάδος: «ἡ μέν οὐσία τό κοινόν καί περιεκτικόν εἶδος τῶν ὁμοειδῶν ὑποστάσεων σημαίνει οἷον θεός, ἄνθρωπος, ἡ δέ ὑπόστασις ἄτομον δηλοῖ ἤτοι πατέρα, υἱόν, πνεῦμα ἅγιον, Πέτρον, Παῦλον» (Ἔκδοσις ἀκριβής, μη′ 2-5, ἔκδοση B. Kotter, τόμος II, Βερολίνο 1973, σελ. 116).

    1. Ουσία = φύση και φύση = ουσία.
    2. Πρόσωπο = υπόσταση και υπόσταση = πρόσωπο.

    Κάθε πρόσωπο της Αγίας Τριάδος έχει ένα ιδίωμα προσωπικό ή αλλιώς υποστατικό το οποίο κατέχει το κάθε πρόσωπο και δεν απαντάται στα άλλα. Έτσι ο Πατήρ ως υποστατικό ιδίωμα έχει την αγεννησία, ο Υιός το γεννητόν ή αλλιώς την γέννηση και το Άγιο Πνεύμα το εκπορευτόν ή αλλιώς εκπόρευση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ο γοχ καλλίνικος δεν βλέπει τα λάθη της δογματικης του Ανδρούτσου.
    ας ρίξουμε μία ματιά σε ένα ωραιο σχόλιο για τα λάθη του Ανδρούτσου:ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΗΣ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΥ



    Είναι πράγματι λυπηρόν να χρησιμοποιούν ως τάχα αυθεντίαν τον Ανδρούτσον ο οποίος ελέγχεται ήδη από τούς συγχρόνους του, δια πολλά και ποικίλα σφάλματα και μάλιστα κακοδοξίας όπως λ,χ.:
    1. Ότι η θεία φύσις απετέλεσε την υπόστασιν του Σωτήρος; «...της Θείας εν αυτώ φύσεως της αποτελούσης την προσωπικήν υπόστασιν του Σωτήρος» ( «ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ» σελ. 187)!
    2. Ότι «Η ανθρωπίνη γνώσις του Χριστού αναπτύσσεται καθ᾽ ον και παρά τοις λοιποίς ανθρώποις τρόπον, δι᾽ αφαιρέσεως, ήτοι δια μορφώσεως εκ του πεδίου της πείρας γενικών εννοιών και σχηματισμού κρίσεων και συλλογισμών. Ούτω δε αύτη είναι τι προοδεύον και αναπτυσσόμενον και εκ της επόψεως ταύτης εννοοούμενον το χωρίον Λουκ. Β’ 52 «προέκοπτε σοφία και ηλικία» δύναται να ερμηνευθή ουχί κατά τον Μεγαν Αθανάσιον και τον Δαμασκηνόν ως φανέρωσις της ενοίκου σοφίας του Χριστού, αλλ᾽ ως πραγματική αύξησις της εμπειρικής αυτού γνώσεως, ως ο ιερός Αυγουστίνος εκδέχεται ( «ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ», σελ. 181): Δηλαδή ασπάζεται την αιρετικήν διδασκαλίαν του Θεοδώρου Μοψουεστίας και του Νεστορίου! Ακόμη εδώ φαίνεται η φραγκική επίδρασις της προτιμήσεως του ιερού Αυγουστίνου αντι των υπολοίπων Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας.
    3. Ισχυρίζεται ότι το κακόν έχει πραγματικήν ύπαρξιν και μάλιστα «ηθικήν»: το κακόν υπάρχει εν τω κόσμω υπό την διπλήν αυτού μορφήν ως φυσικόν και ως ηθικόν» (ενθ. αν. σελ. 118) ενώ θεωρεί ότι οι Άγιοι Πατέρες μας οι οποίοι ομίλησαν περί του κακού «ως μη όντος πράγματι» είχαν... παρασυρθεί δήθεν από τον Νεοπλατωνισμόν (!) και ότι η διδαχή των αυτή «δεν συμβιβάζεται ούτε προς την πείραν, ούτε προς τας θεμελιώδεις χριστιανικάς αληθείας (ε.α. σελ. 119)!!
    4. Αναγνωρίζει την ιερωσύνην της Αγγλικανικής αιρέσεως και εγνωμοδότησεν επισήμως ότι: «η Ορθόδοξος Εκκλησία δύναται να αναγνωρίση και τας χειροτονίας των Άγγλων (σ.σ. Αγγλικανών) κληρικών προσιόντων...» («ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ» σελ. 391)!
    5. Εμφορείται από οικουμενιστικά φρονήματα όπως φαίνεται από τας απόψεις του περί των μικτών γάμων (γάμων Ορθοδόξων μετά αιρετικών): οι μικτοί γάμοι είναι ανεκτοί ως έργον ανάγκης και ως τείνοντες να άρωσι τούς των θρησκευτικών ομολογιών φραγμούς και να παρασκευάσωσι το έργον της εκκλησιαστικής ενώσεως («ΗΘΙΚΗ», σελ. 298)!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. και μιας και αρέσει ο Ανδρουτσος στον γοχ καλλίνικο, πάπα και πατριάρχη πυθαρίου και πάσης βουκολιας, ας τον διαβάσει πρίν στείλει στην Κόλαση όποιον δεν ειναι γοχ (και φυσικά 12νήσιος γοχ, όχι ό,τι να ναι).
    να, τί λέει ο Ανδρουτσος:Ο μακαρίτης ο Χρήστος Ανδρούτσος, καθηγητής της Δογματικής, έλεγε ότι η Ορθοδοξία είναι η μόνη ασφαλής οδός σωτηρίας. Δεν είναι η μόνη οδός σωτηρίας, αλλά είναι η μόνη ασφαλής οδός.

    Και ο π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος μας δίνει ένα παράδειγμα, για να κατανοήσουμε καλύτερα τη ρήση αυτή του Ανδρούτσου. Μας λέει: Στον πόλεμο υπήρχε μία ασφαλής οδός πού ένωνε την Καλαμάτα με την Αθήνα: εκείνη με την τεθωρακισμένη φάλαγγα. Υπήρχαν βέβαια και άλλα μονοπάτια, από τα όποια μετέβαιναν οι άνθρωποι απ’ τη μια πόλη στην άλλη. Δεν ήσαν όμως ασφαλή. Έτσι ακριβώς και με την Ορθόδοξη Εκκλησία και τους αλλόδοξους και ετερόθρησκους.

    Να τονίσουμε, όμως, ότι, αν κάποιος έχει βαπτισθεί Ορθόδοξος και γίνει εκ των υστέρων αιρετικός ή, πολύ περισσότερο, αλλόθρησκος, αυτός δεν πρόκειται επ’ ουδενί να σωθεί παραμένοντας στη νέα αυτή πίστη, όσα καλά έργα κι αν κάνει. Άλλο πράγμα να είσαι Βουδιστής ή Μουσουλμάνος και να μη γνωρίσεις το Χριστό κι άλλο πράγμα να αρνηθείς το Χριστό, για χάρη του Βούδα ή του Σίβα ή του Αλλάχ.

    Αυτά, σχετικά με τη σωτηρία των άλλων. Το κύριο, ωστόσο, είναι να προσέξουμε πώς θα σωθούμε ΕΜΕΙΣ… Το «ούτος δε τι;» που είπε ο Πέτρος για τον Ευαγγελιστή Ιωάννη (Ιω. κα’ 21) —τι θα γίνει, δηλαδή, μ’ αυτόν;— το είπε «δεικνύων το φιλόστοργον», εξωτερικεύοντας την αγάπη του γι’ αυτόν.

    Εμείς, όμως, το παίρνουμε και το χρησιμοποιούμε απλώς πληροφοριακά, γνωσιολογικά: «Τι θα γίνει με τους αλλόδοξους ή τους αλλόθρησκους;», χωρίς να ενδιαφερόμαστε ούτε για την δική μας σωτηρία! Η σωστή τοποθέτηση, λοιπόν, είναι: Με κάθε επιμέλεια να φροντίζουμε να σώσουμε την ψυχή μας και παράλληλα να ενδιαφερόμαστε να σωθούν και οι άλλοι εισερχόμενοι (ελεύθερα) στην Ορθόδοξη Εκκλησία, και όχι απλώς να μάθουμε εγκεφαλικά τι θα γίνει μ’ αυτούς.

    π. Ιωάννη Κοστώφ: «Πίστη και Λογική»https://www.vimaorthodoxias.gr/theologikos-logos-diafora/tha-sothoun-oi-allodoxoi-kai-oi-eterodoxoi-2/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. εδω η απάντηση για ένα από τα θέματα που απασχολουν τον γοχ καλλίνικο:
    Στο σύντομο αυτό απόσπασμα ο π. Ιωάννης δίνει απάντηση, όχι μόνον στο ερώτημα ποιος είναι ο σκοπός της δημιουργίας, αλλά και στο ερώτημα "Cur Deus homo?".



    ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ Η ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ

    Του π. Ιωάννη Ρωμανίδη
    =====

    Ὁ σκοπὸς τῆς δημιουργίας εἶναι ἡ Ἐνσάρκωση, κατὰ τοὺς Ἁγίους Πατέρες. Ὁ ἄνθρωπος πλάσθηκε ἐξ ἀρχῆς γιὰ τὴν θέωση. Καὶ ἡ Ἐνσάρκωση εἶναι ἡ πραγματοποίηση τῆς θεώσεως στὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ.

    «Τὸ τί ἀκριβῶς εἶναι τὸ κατ’ εἰκόνα τοῦ Θεοῦ, ποὺ ἀναφέρεται στὴν Ἁγία Γραφὴ ὅτι ἐπλάσθη ὁ ἄνθρωπος, ἀπεκαλύφθη πλήρως μόνον στὴν Ἐνσάρκωση. Διότι ὁ προορισμὸς τοῦ ἀνθρώπου ἦταν ἀπ’ ἀρχῆς νὰ γίνη σὰν τὸν Χριστό, δηλαδὴ ἔπρεπε νὰ γίνη κατὰ Χάριν Θεός. Νὰ φθάση στὸ καθ’ ὁμοίωσιν. Ἐνεργείᾳ τὸ κατ’ εἰκόνα σημαίνει ὁμοίωση μὲ τὸν Χριστὸ κατὰ τὴν εὐσπλαγχνία. Ὁπότε, ὁ ἄνθρωπος ὡς μιμητὴς πλέον τοῦ Χριστοῦ γίνεται καὶ ἐκεῖνος εἰκόνα τοῦ Πατρὸς κατὰ Χάριν μετέχων τῆς δόξης τοῦ Χριστοῦ. Ἔτσι, ὅταν κάποιος φθάση στὴν θέωση (δηλαδὴ στὸ καθ’ ὁμοίωση), τότε γίνεται κατὰ Χάριν Χριστός, δηλαδὴ κατὰ Χάριν Θεός».
    http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2019/12/blog-post_116.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Εδώ ένα φοβερό σχόλιό το ως απάντηση σε όσα του λέω. Φυσικά, δεν λέει απολύτως τιποτα
    :https://www.triklopodia.gr/οἱ-πολιτικοί-ἄρχοντες-οἱ-ἐργαζόμεν/

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ευπρεπως...