Πέμπτη 25 Ιουλίου 2019

«ΕΓΩ ΕΙΜΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ» (ΙΩΝ. 14,6) η σωστή ετυμολογία: λήθω = λανθάνω μου διαφεύγει και το στερητικό "α"....αλήθεια

«ΕΓΩ ΕΙΜΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ» (ΙΩΝ. 14,6)
Όταν ο Χριστός λέει αυτές τις λέξεις, τι εννοει; Για να δουμε την λέξι «αλήθεια» από διάφορες οπτικές γωνίες.
Ετυμολογία. Η λέξη προέρχεται από το στερητικό α- και τη λέξη λήθη (λησμονιά). Σύμφωνα όμως με το λεξικό των Liddell - Scott η λέξη προέρχεται από το λήθω = λανθάνω μου διαφεύγει) και το στερητικό "α". Η δεύτερη ερμηνεία είναι πιο σωστη. Οι περισσότεροι ερμηνευτές παραδέχονται την πρώτη ερμηνεία αλλά όταν πουμε α+λησμονιά, πηγαίνουμε στον Πλάτωνα και στις ιδέες του, οι οποιες είναι δημιούργημα της φαντασίας του, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και η Εκκλησία τις καταδίκασε.
Όταν ο Κύριος ημων Ιησους Χριστός λέει «εγώ ειμί η Αλήθεια» εννοει πως Αυτός είναι ο Θεός, όσα λέει ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, είναι αληθινά και ως εκ τούτου μπορουμε να Τον εμπιστευόμαστε, να τον αγαπαμε, να τον λατρεύουμε, να προσευχόμαστε σ΄Αυτόν, να θέλουμε να έχουμε προσωπική σχέσι με Αυτόν και μάλιστα μία σχέσι η οποία θα έχει αρχή αλλά δεν θα έχη τέλος. Αμήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ευπρεπως...