Παρασκευή 3 Μαΐου 2019

όποιος θέλει να γίνει άγιος, θα χάσει την κοσμική του ζωή

κατά Μαρκον 8,35 ὃς γὰρ ἂν θέλῃ τὴν ψυ­χὴν αὐτοῦ σῶσαι, ἀπολέσει αὐτήν· ὃς δ᾿ ἂν ἀπολέσῃ τὴν ἑαυτοῦ ψυχὴν ἕνεκεν ἐ­­μοῦ καὶ τοῦ εὐαγγελίου, οὗ­τος σώσει αὐτήν.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΙ ΔΙΚΗ ΜΟΥ: όποιος θέλει να γίνει άγιος, θα χάσει την ζωή των ηδονων (ή θα "χάσει τα νιάτα του" σύμφωνα με την άποψη των κοσμικων ανθρώπων)
ή
Όποιος θέλει να σώση την ψυχή του, θα την χάση (στα μάτια των κοσμικων ανθρώπων). Όποιος θυσιάσει την κοσμική ζωή για μένα και το Ευαγγέλιο, αυτός θα σώσει την ψυχή του!
σημείωσις:
η πρώτη ψυχή ειναι η ψυχή, ενώ η δεύτερη ψυχή ειναι η κοσμική ζωή. έχει δύο έννοιες η λέξη ψυχή σ'αυτό το χωρίο. στο δεύτερο ημιστίχιο αλλάζει η σειρά, πρωτα ειναι η κοσμική ζωή και μετά ειναι η ψυχή.
All who want to save their lives will lose them. But all who lose their lives because of me and because of the good news will save them.
Γιατί όποιος θέλει να σώσει τη ζωή του θα τη χάσει· όποιος όμως χάσει τη ζωή του εξαιτίας μου και εξαιτίας του ευαγγελίου, αυτός θα τη σώσει.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ Π. Ν. ΤΡΕΜΠΕΛΑ
34 Τότε ὁ Ἰησοῦς κάλεσε τά πλήθη τοῦ λαοῦ μαζί μέ τούς μαθητές του καί τούς εἶπε: Ἐκεῖνος πού θέλει νά γίνει δικός μου καί νά μέ ἀκολουθεῖ ὡς μαθητής μου, ἄς διακόψει κάθε φιλία καί σχέση μέ τόν διεφθαρμένο ἀπ’ τήν ἁμαρτία ἑαυτό του κι ἄς πάρει τή σταθερή ἀπόφαση νά ὑποστεῖ γιά μένα ὄχι μόνο κάθε θλίψη καί δοκιμασία, ἀλλά ἀκόμα καί θάνατο σταυρικό, καί τότε ἄς μέ ἀκολουθεῖ μιμούμενος τό παράδειγμά μου. 35 Καί μή διστάσει κανείς νά κάνει τίς θυσίες αὐτές. Δι­ότι ὅποιος θέλει νά σώσει τή ζωή του, θά χάσει τήν πνευματική, εὐτυχισμένη καί αἰώνια ζωή. Ὅποιος ὅμως χάσει καί θυσιάσει τή ζωή του γιά τήν ὁμολογία καί τήν ὑπακοή του σέ μένα καί τό εὐαγγέλιό μου, αὐτός θά σώσει τήν ψυχή του στή μέλλουσα ζωή, ὅπου θά κερδίσει τήν αἰώνια εὐτυχία.
35. Διότι όστις θέλει να σώση την ζωήν αυτού, θέλει απολέσει αυτήν· και όστις απολέση την ζωήν αυτού ένεκεν εμού και του ευαγγελίου, ούτος θέλει σώσει αυτήν.
Γιατί όποιος θέλει να σώσει τη ζωή του θα τη χάσει. Όποιος όμως χάσει τη ζωή του εξαιτίας μου και εξαιτίας του ευαγγελίου θα τη σώσει.
Διότι ὅποιος θέλει νὰ σώσῃ τὴν ζωήν του, αὐτὸς θὰ τὴν χάσῃ, ἐκεῖνος δὲ ποὺ θὰ χάσῃ τὴν ζωήν του ἐξ αἰτίας ἐμοῦ καὶ τοῦ εὐαγγελίου, αὐτὸς θὰ τὴν σώσῃ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ευπρεπως...