ηθικός αυτουργός ο σημίτης και η παρέα του. εκτελεστές ο αντιναύαρχος Ιωάννης Στάγκας, αυτός που έδωσε εντολή να σηκωθει το ελικόπτερο από την φρεγάτα "Ναυαρινο", και ο Γ.ΛΙΟΥΛΗΣ-ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ.
διαβάζουμε:
Ο κυβερνήτης της φρεγάτας και διοικητής περιοχής όπου γινόταν οι επιχειρήσεις είχε το δικαίωμα να αρνηθεί την εκτέλεση της διαταγής για απονήωση του ελικοπτέρου. Η ένταση των ανέμων ,ήταν 11 μποφόρ! Δεν το έκανε.
Στις 04.50΄ π.μ. η φρεγάτα «ΝΑΒΑΡΙΝΟ» F461 αναφέρει ότι το ελικόπτερο εντόπισε άτομα πάνω στη Δυτική Ίμια και ότι πρόκειται για 10 περίπου Τούρκους καταδρομείς. Αμέσως μετά την επιβεβαίωση της παρουσίας Τούρκων στη νησίδα, ο Α/ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Λυμπέρης εισηγήθηκε τρεις λύσεις στην πολιτική ηγεσία της χώρας. Η πρώτη λύση αφορούσε τον άμεσο ναυτικό βομβαρδισμό της νησίδας, η δεύτερη προέβλεπε την προσβολή της από αέρος με το πρώτο φως, και η τρίτη την ανάληψη επιχείρησης ανακατάληψης με καταδρομείς. Ο πρωθυπουργός απέρριψε τις δύο πρώτες λύσεις και ζήτησε την άμεση ανάληψη ενέργειας αποβίβασης καταδρομέων στη νησίδα για σύλληψη των Τούρκων εντός 45 λεπτών. Η τρίτη λύση που ζητήθηκε δείχνει το μέγεθος της άγνοιας για τέτοιας μορφής επιχειρήσεις.
https://www.istorikathemata.com/2011/01/24-31-1996.html 1. ο σημίτης, για να στεριώσει την θέση του στην πρωθυπουργία και για να ρίξει το ηθικό των στρατιωτικων, των πατριωτων,
διαβάζουμε:
Ο κυβερνήτης της φρεγάτας και διοικητής περιοχής όπου γινόταν οι επιχειρήσεις είχε το δικαίωμα να αρνηθεί την εκτέλεση της διαταγής για απονήωση του ελικοπτέρου. Η ένταση των ανέμων ,ήταν 11 μποφόρ! Δεν το έκανε.
Στις 04.50΄ π.μ. η φρεγάτα «ΝΑΒΑΡΙΝΟ» F461 αναφέρει ότι το ελικόπτερο εντόπισε άτομα πάνω στη Δυτική Ίμια και ότι πρόκειται για 10 περίπου Τούρκους καταδρομείς. Αμέσως μετά την επιβεβαίωση της παρουσίας Τούρκων στη νησίδα, ο Α/ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Λυμπέρης εισηγήθηκε τρεις λύσεις στην πολιτική ηγεσία της χώρας. Η πρώτη λύση αφορούσε τον άμεσο ναυτικό βομβαρδισμό της νησίδας, η δεύτερη προέβλεπε την προσβολή της από αέρος με το πρώτο φως, και η τρίτη την ανάληψη επιχείρησης ανακατάληψης με καταδρομείς. Ο πρωθυπουργός απέρριψε τις δύο πρώτες λύσεις και ζήτησε την άμεση ανάληψη ενέργειας αποβίβασης καταδρομέων στη νησίδα για σύλληψη των Τούρκων εντός 45 λεπτών. Η τρίτη λύση που ζητήθηκε δείχνει το μέγεθος της άγνοιας για τέτοιας μορφής επιχειρήσεις.
https://www.istorikathemata.com/2011/01/24-31-1996.html 1. ο σημίτης, για να στεριώσει την θέση του στην πρωθυπουργία και για να ρίξει το ηθικό των στρατιωτικων, των πατριωτων,
μας λέει ο σημίτης και η παρέα του "νά, πόση δύναμη έχει η Τουρκία. τί μπορουμε να κάνουμε εμεις. καλύτερα να ζηταμε την βοήθεια των αμερικανων. καλύτερα να είμαστε υποχωρητικοί στα εθνικά θέματα, παρά να χάνουμε ζωές".
2. διαβάζουμε:
31 Ιανουαρίου 1996
2. διαβάζουμε:
31 Ιανουαρίου 1996
00:00 Συγκαλείται σύσκεψη στο γραφείο του Πρωθυπουργού. Ο Υπουργός Εξωτερικών, Θεόδωρος Πάγκαλος, φθάνει καθυστερημένα, επειδή παίρνει μέρος σε τηλεοπτική εκπομπή.
01:40 Στο ΓΕΕΘΑ καταφθάνουν πληροφορίες ότι τούρκοι κομάντος αποβιβάζονται στη Μικρή Ίμια.
σχόλιο: οι αμερικανοί έδωσαν τις πληροφορίες. άρα ηταν στημένο το παιχνίδι. οι δημοκρατικοί αμερικανοί και τα τσιράκια τους (σημίτης, τσιλέρ) έστησαν τα Ίμια για να καταρρακώσουν το ηθικό των ενόπλων δυνάμεων. και τί έγινε που αποβιβάστηκαν τουρκοι στα Ίμια; δεν μπορουσαν να ρίξουν μερικές κανονιές και να τα ισοπεδώσουν; έπρεπε να σηκωθει ελικόπτερο μέσα στη νύχτα, με τέτοια κακοκαιρία;;;;;
04:30 Ελικόπτερο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού απονηώνεται από τη φρεγάτα «Ναυαρίνο» για να επιβεβαιώσει την πληροφορία. Επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες.
σχόλιο: ο δολοφόνος των στρατιωτικων στο ελικόπτερο ειναι αυτός που έδωσε εντολή να σηκωθει το ελικόπτερο.
04:50 Το πλήρωμα του ελικοπτέρου αναφέρει ότι εντόπισε περί τους 10 τούρκους κομάντος με τη σημαία τους. Δίνεται εντολή να επιστρέψει στη βάση του
σχόλιο: δηλαδή, σηκώσανε το ελικόπτερο να δει αν υπάρχουν τούρκοι στα Ίμια. το πλήρωμα αναφέρει ότι πράγματι υπάρχουν τούρκοι στα Ίμια και η εντολή ειναι να επιστρέψουν στη βάση, στη φρεγάτα"Ναυαρινο"!!!!!θέατρο του παραλόγου ή στημένη δολοφονία;;;;
κι ενώ πετά μεταξύ των βραχονησίδων Πίτα και Καλόλιμνος αναφέρει βλάβη και χάνεται από τα ραντάρ. Αργότερα θα ανασυρθούν νεκρά και τα τρία μέλη του πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός, σκοτώθηκαν. Σχετικά με τις αιτίες πτώσης του ελικοπτέρου έχουν διατυπωθεί διάφορες απόψεις. Η επίσημη άποψη του ελληνικού κράτους ήταν ότι το σκάφος κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας και απώλειας προσανατολισμού του πιλότου. Ωστόσο, στην Ελλάδα υπάρχει ευρέως διαδεδομένη η άποψη ότι το ελικόπτερο καταρρίφθηκε είτε από το Τουρκικό Ναυτικό είτε από τους τούρκους καταδρομείς που υπήρχαν πάνω στο νησί και ότι το γεγονός αποκρύφθηκε, προκειμένου να λήξει η κρίση και να μην οδηγηθούν οι δύο χώρες σε γενικευμένη σύρραξη ή ακόμα και σε πόλεμο.
06:00 Οι αμερικανοί διά του Υφυπουργού Εξωτερικών Ρίτσαρντ Χόλμπρουκ επιβάλλουν και στις δύο πλευρές τη θέληση τους. «No ships, no troops, no table-flags» διαμηνύουν ή σε πιο κομψή διπλωματική γλώσσα να ισχύσει το status quo ante. Μέχρι το μεσημέρι της 31ης Ιανουαρίου 1996 τα πλοία, οι στρατιώτες και οι σημαίες είχαν αποσυρθεί από τα Ίμια.
Η Κρίση των Ιμίων δεν είχε συνέπειες ως προς το καθεστώς των νησιών. Ωστόσο, έδωσε αφορμή στην Τουρκία να θέσει ζήτημα «Γκρίζων Ζωνών» στο Αιγαίο, αμφισβητώντας την κυριαρχία της Ελλάδας σε αρκετά νησιά και να θέσει ένα ακόμη θέμα στην ατζέντα των ελληνοτουρκικών διαφορών. Παρόλα αυτά, η ελληνική πλευρά δεν αποδέχτηκε ποτέ την ύπαρξη τέτοιου θέματος, επικαλούμενη τις διεθνείς συνθήκες.
3. Το σήμα προς όλες τις μονάδες του Στόλου είχε ως εξής:
«Ξημερώματα 31ης Ιανουαρίου 1996. Ώρα 2.04 το πρωί.
Έγραφε στο σήμα του ο Αντιναύαρχος Ιωάννης Στάγκας ΠΝ:
Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι αν χρειαστεί όλοι σας θα φανείτε αντάξιοι της ενδόξου ιστορίας του ΠΝ.
Καλή τύχη και ο Θεός Μαζί σας».
Καλή τύχη και ο Θεός Μαζί σας».
σχόλιο: ή τύχη ή Θεός. και τα δύο δεν γίνεται μαζί...ευχήθηκε καλή τύχη, υπέγραψε με κόκκινο μελάνι-ενω πάντοτε υπέγραφε με μαυρο- και έκανε ό,τι του ειπε ο σημίτης και η παρέα του. ευγε αντιναύαρχε, άξιος!
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στο ΕΘΚΕΠΙΧ (Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων) την τουρκική αποβίβαση την πληροφορήθηκαν με έναν εντελώς πρωτότυπο – και τυχαίο – τρόπο. Ο οδηγός ενός οχήματος τηλεοπτικού σταθμού – από τα πολλά που στάθμευαν εκείνες τις ημέρες στο προαύλιο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας – όντας Κωνσταντινουπολίτης και γνωρίζοντας τουρκικά, παρακολουθούσε τουρκικά δορυφορικά κανάλια. Σε κάποιο από αυτά λοιπόν άκουσε ότι Τούρκοι καταδρομείς είχαν αποβιβαστεί στα Ίμια. Έσπευσε να ενημερώσει αμέσως τον δημοσιογράφο του σταθμού του, ο οποίος με τη σειρά του, πήγε τα νέα στο ΕΘΚΕΠΙΧ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ είδηση στο πρωθυπουργικό γραφείο σκάει σαν βόμβα! Αν και αρχίζουν να έρχονται επιβεβαιώσεις από πολλές πλευρές: ΕΥΠ, Πρεσβεία μας στην Άγκυρα και το State Department, οι παρευρισκόμενοι δεν πείθονται και ζητούν επιβεβαίωση από τις επί τόπου δυνάμεις. Μέσω ΓΕΝ διατάζεται να απονηωθεί το ελικόπτερο του Ναβαρίνου F461 για να επιβεβαιώσει την πληροφορία. Το ΠΝ21 απονηώνεται στις 04.25 μέσα σε άσχημες καιρικές συνθήκες (βροχή κι αέρας 6 μποφόρ) με μόνο μέσο εντοπισμού τον προβολέα του. Μετά τις τρεις πρώτες διαδρομές που είχαν αρνητικά αποτελέσματα στις 04.50 αναφέρει ότι εντόπισε στη Δυτική Ίμια περί τους δέκα Τούρκους καταδρομείς με τη σημαία τους. Του δίνεται εντολή να επιστρέψει στο Ναβαρίνο F461, που βρίσκεται ανάμεσα στη βραχονησίδα Πίτα και τη νησίδα Καλόλιμνο – Δυτικά Βορειοδυτικά των Ιμίων – προκειμένου να απαγκιάσει από το νοτιά που φυσούσε κι έτσι να διευκολύνει την προσνήωση. Καθώς πλησιάζει το ΠΝ21 αναφέρει ότι έχει «Master Caution». Είναι η τελευταία του επαφή. https://www.myilianews.gr/politiki-epikairotita/22991-%CE%AF%CE%BC%CE%B9%CE%B1,-20-%CF%87%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%BF-%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%B7%CF%82.html
*Ο κυβερνήτης της φρεγάτας και διοικητής περιοχής όπου γινόταν οι επιχειρήσεις είχε το δικαίωμα να αρνηθεί την εκτέλεση της διαταγής για απονήωηση του ελικοπτέρου. Η ένταση των ανέμων ,ήταν 11 μποφόρ! Δεν το έκανε. Είναι αλήθεια ότι είχε έντονο διάλογο με τον αείμνηστο κυβερνήτη του ελικοπτέρου Χ.Καραθανάση,μέσα στο Κέντρο Πληροφοριών Μάχης της φρεγάτας;https://stoxasmos-politikh.blogspot.com/2013/01/17.html
ΑπάντησηΔιαγραφήνάτος: Γ.ΛΙΟΥΛΗΣ-ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ: Έφθασε μέχρι τους υψηλότερους βαθμούς του ΠΝ, αποστρατεύτηκε με το βαθμό του αντιναυάρχου αρκετά χρόνια μετά από τα Ίμια. Ήταν ο διοικητής ναυτικών δυνάμεων περιοχής , εκείνη τη νύχτα, ο άνθρωπος που έζησε από πρώτο χέρι όλη την εξέλιξη της κρίσης. Το αποτέλεσμα των χειρισμών αντιμετώπισής της δεν φαίνεται να επηρέασε τη καριέρα του.
ΑπάντησηΔιαγραφήRead more: ΛΑ.Ο.Σ. ΠΙΕΡΙΑΣ: Αφιέρωμα Ίμια 1996
Aυτό το άρθρο προέρχεται από το laoskaterini.blogspot.com
Στις 03.35 έγινε γνωστό ότι οι Τούρκοι είχαν αποβιβάσει βατραχανθρώπους και είχαν υψώσει την Τουρκική σημαία στα Δυτ. Ίμια Παρά το γεγονός ότι ο Χόλμπρουκ το επιβεβαίωσε στον Θ.Πάγκαλο κρίθηκε σκόπιμο να επιβεβαιωθεί και από την δική μας πλευρά. Ο ΑΓΕΝ Αντιναύαρχος Στάγκας διέταξε στις 03:26 να απογειωθεί το ελικόπτερο της Φρεγάτας Ναυαρίνο τύπου Agusta Bell 212 με αριθμό ΠΝ-21 για να επιβεβαιώσει ή μη την ύπαρξη των Τούρκων Κομμαντος. Το ελικόπτερο απογειώθηκε στις 03:59 και κατέπεσε στις 04:55 στη θαλάσσια περιοχή 2 μίλια B.A. της KAΛOΛHMNOY. http://eaaspierias.blogspot.com/2014/01/1995-1996.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα σκοτεινό σημείο που, αν φωτιζόταν, πιθανόν να έδινε κάποιες απαντήσεις στην υπόθεση είναι και το έγγραφο της ΕΥΠ με αριθμό πρωτοκόλλου 115/24/40 το οποίο περιείχε συνομιλίες Τούρκων αξιωματικών της αντικατασκοπίας και υπεκλάπησαν το βράδυ της Δευτέρας, 29 Ιανουαρίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο εν λόγω έγγραφο της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών προειδοποιούσε το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού για τις προθέσεις των Τούρκων να καταλάβουν τη βραχονησίδα 24 ώρες πριν από την κατάληψή της.
Το έγγραφο είχε δημοσιευτεί σε περιοδικό ποικίλης ύλης μεταξύ 20 και 22 Φεβρουαρίου του 1996, αλλά στις 23 του ίδιου μήνα το ΥΕΘΑ σε επίσημη ανακοίνωσή του ανέφερε ότι «κατά τη διάρκεια της κρίσης στα Ίμια, υπήρχε ροή άλλων πληροφοριών για τις δραστηριότητες των δυνάμεων της Τουρκίας. Από την ανάλυση των πληροφοριών αυτών δεν προέκυπτε καμία ένδειξη για τις προθέσεις της Άγκυρας». Τις επόμενες ημέρες ο τότε υφυπουργός Άμυνας Νίκος Κουρής ισχυρίσθηκε ότι δεν υπήρξε ποτέ το συγκεκριμένο έγγραφο, δηλώνοντας πως «ουδέποτε το ΓΕΝ, το ΓΕΕΘΑ ή το υπουργείο έλαβε έγγραφη αναφορά της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών».https://www.istorikathemata.com/2011/01/24-31-1996.html
Στις 03.42΄ π.μ. το ΓΕΝ ζητά την απογείωση του ελικοπτέρου της «ΝΑΒΑΡΙΝΟ» για να ελέγξει την τυχόν ύπαρξη προσωπικού στη νησίδα πριν επιχειρηθεί η αποβίβαση των αντρών της ΜΥΚ.
ΑπάντησηΔιαγραφήσχόλιο: πόσο ηλίθιοι πρέπει να ειναι εκεινοι που "καταλαμβάνουν" μία πέτρα μέσα στη θάλασσα;. δεν γίνονται ολοφάνερος στόχος; δεν κινδυνεύουν άμεσα από ένα πολυβόλο σε απόσταση; σε τί χρειαζόταν η αποβίβαση δικων μας λοκατζηδων-ουκ;
Στις 04.00΄ π.μ. ο Ρίτσαρντ Χόλμπρουκ επιβεβαιώνει την κατάληψη της βραχονησίδας, προκαλώντας σύγχυση στην ελληνική πλευρά. Παράλληλα διαβιβάζεται μέσω του ίδιου διαύλου τουρκικό τελεσίγραφο: Σε περίπτωση προσβολής των Τούρκων κομάντος, αυτό θα σήμαινε αυτομάτως ολοκληρωτικό πόλεμο.
σχόλιο: το άκρον άωτον της αθλιότητας. ο αμερικανός υπουργός κάνει κουμάντο! λέει ότι έγινε απόβαση! ε, και λοιπόν, αμερικάνε. τί σε μέλει εσένα; δεν υπάρχει ελληνικός στρατός να ισοπεδώσει τα Ίμια εξ αποστάσεως;
μεταφέρει και το τουρκικό μήνυμα! ειναι διαμεσολαβητής! κοροϊδία!!! και οι δικοί μας σηκώνουν το ελικόπτερο. ποιός ειναι πιό ηλίθιος;;;;;
https://www.istorikathemata.com/2011/01/24-31-1996.html
φως φανάρι λοιπόν, ότι οι δημοκρατικοί αμερικανοί κατεύθυναν βημα βημα την κρίση στα Ίμια και εμεις τσιμπούσαμε σαν ψάρια! ή μαλλον παίξαμε το παιχνίδι τους, ο σημίτης, ο αντιναύαρχος στάγκας και ο λιούλης. σήμερα τα Ίμια ειναι γκρίζα ζώνη, οπότε το όλο σκηνικό απέβλεπε σε μοιρασιά του Αιγαίου, σε μοιρασιά των πετρελαίων. οψόμεθα.
ΑπάντησηΔιαγραφή