ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Στο Βυζάντιο δεν υπηρχε ξεχωριστό μάθημα
των θρησκευτικων αλλά όλη η ύλη που διδασκόταν στα Σχολεια συνδεόταν με την
Ορθόδοξη Θεολογία άμεσα ή έμμεσα και όλοι οι εκπαιδευτικοί ειχαν σχέσι με την
Εκκλησία.
Στην Τουρκοκρατία τους πρώτους αιωνες
δίδασκαν μερικοί Μοναχοί ή Ιερεις από το Ψαλτήρι σε λίγα παιδιά, για να αφήσουν
αντικαταστάτες στο πόδι τους. Αργότερα, στα Σχολεια ανά την Οθωμανική
αυτοκρατορία, η ύλη των μαθημάτων εμπλουτίσθηκε
με βιβλία επιστημονικά από την Ευρώπη αλλά και πάλι δεν διδασκόταν η αθεΐα μέσω
της επιστήμης.
Με την δημιουργία του νεοελληνικου κράτους
(1830) τα θρησκευτικά είναι ένα από τα μαθήματα που διδάσκονται οι μαθητές, οι
Έλληνες είναι ενεργοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί και οι εκπαιδευτικοί είναι και αυτοί
μέλη της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Ο Θεολόγος δεν κάνει μόνο αυτός θρησκευτικά
αλλά και οι άλλες ειδικότητες περνουν ανάλογα μηνύματα. Π.χ. ο Φυσικός μέσω του
Σύμπαντος θα πη το «ως εμεγαλύνθη τα έργα σου, Κύριε», ο Μαθηματικός θα πη στους
μαθητές «αφου υπάρχει τόση αρμονία, τόσοι νόμοι και αξιώματα, Κάποιος θα τα
έφτιαξε όλα αυτά», ο Φιλόλογος θα χρησιμοποιήση παραδείγματα από την Αγία Γραφή
για να διδάξη το Συντακτικόν της αρχαίας κλπ. και όλοι μαζί θα συναντηθουν την
Κυριακή στην Εκκλησία.
Τις τελευταιες δεκαετίες, με την άνοδο του
βιοτικου επιπέδου, οι Έλληνες απομακρύνθηκαν από την Εκκλησία και οι καθηγητές
θρησκευτικων έμειναν μόνοι τους σε ένα εχθρικό περιβάλλον…
Σήμερα και οι περισσότεροι καθηγητές
θρησκευτικων δεν ξέρουν με ακρίβεια την Ορθόδοξη Θεολογία, οπότε θα μπορουσε να
γίνη το εξης: η Εκκλησία να στέλνη στα Σχολεια Ιερεις ή λαϊκούς να διδάσκουν το
μάθημα ορθόδοξα και παράλληλα να διδάσκεται και θρησκειολογία από τους σημερινούς
«θεολόγους» για τους «άθεους» μαθητές.
Τέλος, ο φυσικός χωρος της κατήχησης, διότι
το μάθημα των θρησκευτικων είναι κατήχησι, είναι η Ενορία, το Μοναστήρι, οι
Ακολουθίες της Εκκλησίας μας. Είναι δύσκολο σήμερα να χωρέση Ορθόδοξη Κατήχησι
στο αθεο-προτεσταντικό-οικουμενιστικό πλαίσιο των Σχολείων μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ευπρεπως...